Chokladbolls cakepops
Publicerat den

Hej! Detta är ett av mina absoluta favoritrecept! Jag älskar chokladbollar, men tycker inte om strösslet utanpå. Dessutom kan man dekorera dem på så många olika sätt! 
 
Receptet gör ca 10 cakepops
Du behöver:
Cakepop pinnar eller minimuffinsformar
Något att ställa cakepopsen i under tiden du dekorerar
 
Ingredienser:
75 g rumstempererat smör
1 dl socker
1,5 matskedar kakao
1 tsk vaniljsocker
1 msk vatten eller kaffe
2,25 dl havregryn
100 gm mörk/ljus choklad
100 g vit choklad
 
1.Rör ihop smör och socker, blanda sedan i alla ingredienserna.
2. Rulla till bollar och sätt in i frysen i 20 min.
3. Smält chokladen över vattenbad eller i mikron i 30 sekunders intervaller. 
4. Ta ut chokladbollarna och doppa pinnen i chokladen. Sätt sedan pinnen i chokladbollen och sätt tillbaka dem i frysen i 20 min. 
5. Ta ut chokladbollarna och doppa dem i chokladen. Värm chokladen igen om den har börjat stelna eller tjockna. Det kan även hjälpa att blanda i lite kokosolja. Dekorera dem och sätt dem sedan svalt för att stelna.
6. Klart! 
 
Tips: Det går även att göra dessa som chokladdoppade chokladbollar. Istället för att sätta en pinne inuti och doppa, kan man doppa dem med hjälp av en gaffel. Sedan kan man lägga dem i en lite minimuffinsform eller liknande. 
 
LYCKA TILL! :)
 
Silke
 
 



Susanne

..spara några till mig! ;)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?

hittarecept.se